Σταθμός Μετρό Χαμοστέρνας: Μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί
Χθές, 10 Οκτωβρίου 2022, εγκαινιάστηκαν τρείς νέοι σταθμοί του Μετρό, σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο.
Με την ευκαιρία των εγκαινίων και της έναρξης λειτουργίας των νέων σταθμών, ένας καλός μου φίλος μου έστειλε ένα άρθρο για τις επόμενες επεκτάσεις που σχεδιάζονται κι αυτό που είναι πολύ ενδιαφέρον είναι πως η σχεδιαζόμενη επέκταση της Γραμμής 1, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και έναν σταθμό στην οδό Χαμοστέρνας.
Αναλογιζόμενος τις ευκαιρίες που χάθηκαν αδικαιολόγητα την εποχή που κατασκευάστηκε ο σταθμός του Προαστιακού στον Ταύρο (γνωστό και ως θερινό κάμπινγκ των Ρομά της περιοχής) θέλησα να γράψω δυο γραμμές για αυτό.
Είναι διαπιστωμένο πως πέριξ των σταθμών του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου και του μετρό, αναπτύσσεται έντονη εμπορική δραστηριότητα κι αυτό φυσικά δεν είναι το μοναδικό όφελος για μια πόλη. Ασφάλεια, κίνηση, ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων, κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, είναι μόνο κάποια απο τα σημαντικά οφέλη.
Ιδιαίτερα για την περιοχή μας, τον Ταύρο, η οποία βρίσκεται ακριβώς πάνω στον οδικό άξονα που ενώνει το κέντρο της Αθήνας με τον Πειραιά, αλλά και στον άξονα που καταλήγει στην Λεωφόρο Συγγρού με την πρόσβαση της τόσο στην παραλία όσο και στο Σύνταγμα, παρουσιάζεται μια μοναδική ευκαιρία με την υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού για την επέκταση της Γραμμής 1.
Δεν μπόρεσα να βρώ περισσότερες λεπτομέρειες για το ακριβές σημείο της κατασκευής του σταθμού Χαμοστέρνας (κάποιοι λένε οτι θα κατασκευαστεί εκεί που ήταν οι Τρείς Γέφυρες), όμως σε κάθε περίπτωση η πόλη δεν πρέπει να μείνει έξω απο αυτόν τον σχεδιασμό.
Όπως προανέφερα, έχουμε την πικρή εμπειρία του Προαστιακού, που ο δήμος δεν αποκόμισε κανένα ή σχεδόν κανένα όφελος, αντίθετα δημιουργήθηκαν μια σειρά απο προβλήματα που παραμένουν άλυτα και που ίσως στο μέλλον διογκωθούν.
Τούτη τη φορά (και για αυτό γράφω αυτό το άρθρο) πρέπει να τρέξουμε πριν απο τις εξελίξεις. Πρέπει να καθορίσουμε τις εξελίξεις.
Η κοινότητα του Ταύρου, μαραζώνει εμπορικά και η μόνη δραστηριότητα που θα δεί κανείς, περιστρέφεται γύρω απο το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και τις επιχειρήσεις εστίασης που λειτουργούν γύρω απο αυτό. Το εμπορικό κέντρο Athens Heart, πλέον έχει επισκέπτες μόνο εκείνους που πηγαίνουν για να ψωνίσουν στο σουπερ μάρκετ γνωστής αλυσίδας που λειτουργεί εντός του, άντε και για το κατάστημα υπολογιστών και ηλεκτρονικών ειδών…
Η δημιουργία ενός σταθμού μετρό, στον κόμβο της λεωφόρου Χαμοστέρνας με την Πειραιώς, θα δημιουργούσε κατ΄αρχήν ένα δεύτερο κέντρο μέσα στην ίδια πόλη.
Ένα κέντρο απο το οποίο θα διέρχονταν καθημερινά δεκάδες χιλιάδες πολίτες. Αυτό με την σειρά του θα είχε σαν συνέπεια την αύξηση της επισκεψιμότητας για τις τοπικές επιχειρήσεις αλλά και την δημιουργία νέων επιχειρήσεων.
Στον αντίποδα δε, η λειτουργία μεγάλων χώρων διασκέδασης αλλά και μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται χρόνια στην περιοχή μας, θα προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες αυξάνοντας την επιβατική κίνηση του εν λόγω σταθμού. Τα οφέλη είναι πολλαπλά για όλους.
Δεν αρκεί όμως αυτό. Και φυσικά για αυτό γράφω και το σημερινό άρθρο.
Για να χτυπήσω ένα “καμπανάκι”.
Πρέπει νωρίς, τώρα, χθές, οι πολιτικές δυνάμεις της πόλεις, οι επιχειρηματίες της και οι κοινωνικοί φορείς της, να μαζευτούν, να συνασπιστούν και να θέσουν ένα πλαίσιο συζήτησης και συμμετοχής στις επικείμενες αποφάσεις.
Δεν πρέπει να είμαστε πάλι θεατές, αλλά συμμέτοχοι σε ό,τι πρόκειται να γίνει.
Μέσα απο το βήμα που μου δίνεται, προτείνω ανοικτά την έναρξη μιας -εσωτερικής κατ' αρχήν- συζήτησης μεταξύ όλων των φορέων της πόλης για το επικείμενο έργο και την δημιουργία μιας κοινής ομάδας που θα μπεί σε διάλογο με την Αττικό Μετρό αλλά και την πολιτεία, για την πορεία και την εξέλιξη του έργου.
Η πόλη πρέπει να αποκομίσει τα μέγιστα δυνατά οφέλη κι αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο και είναι πέρα απο πολιτικές ή άλλες αντιπαραθέσεις.
Το CityStatus θα είναι σε κάθε περίπτωση αρωγός και συμμέτοχος, σε κάθε τέτοια πρωτοβουλία.